Derma Friendly

O CHOROBACH

O PROGRAMIE

SZKOLENIA

KONTAKT

BUK

Poznaj Derma Friendly - zobacz film Jak przygotować się do wizyty Wspierają nas Przydatne adresy
Jak przygotować się do wizyty

 

W GABINECIE FRYZJERSKIM LUB KOSMETYCZNYM


Przed wizytą:

1. Pomyśl, z jakich usług chcesz skorzystać oraz jaki efekt chcesz dzięki nim osiągnąć.


2. Jeżeli masz taką możliwość, skonsultuj się z lekarzem dermatologiem i zapytaj o jego opinię odnośnie możliwości wykonania wybranego przez Ciebie zabiegu.


3. Jeżeli czujesz się niepewnie poddając się zabiegowi, poproś kogoś, kogo lubisz, aby z Tobą poszedł.


4. Nastaw się pozytywnie. Bądź otwarta(-y) na różne scenariusze.


5. Pamiętaj, że Twoja choroba na pewno nie stanowi o tym, jaka(-i) jesteś.


6. Stań przed lustrem, spójrz sobie w oczy i powtórz kilkukrotnie: "Akceptuję siebie takim, jakim jestem".


7. Uśmiechnij się, to zawsze poprawia nastrój.


8. Zadbaj o higienę ? będziesz czuć się pewniej i bardziej komfortowo.


9. Nie odwlekaj wizyty! (czas działa na Twoją niekorzyść, ponieważ im dłużej zwlekasz, tym więcej niepotrzebnie analizujesz i szukasz kolejnych pretekstów)


Podczas wizyty:

1. Opowiedz na czym polega Twój problem. Im dokładniej go wyjaśnisz, tym lepiej będziesz zrozumiana(-y). 


2. Przekazuj jasne i proste informacje, by uniknąć jakichkolwiek niejasności w rozmowie.


3. Jeżeli nie jesteś pewna(-y), że zostałaś(-eś) zrozumiana(-y), powtórz swoją wypowiedź lub użyj innych słów, aby wyjaśnić, o co Ci chodziło.


4. Nie wstydź się choroby - pamiętaj, że osoby przeszkolone w ramach ?Programu Derma Friendly - W trosce o skórę? posiadają już wiedzę na temat głównych problemów dermatologicznych.


5. W niektórych sytuacjach usługodawca może odmówić wykonania zabiegu. Pozostaw mu taką możliwość, ponieważ ma do tego prawo.


6. Relacje oparte na zaufaniu tworzone są indywidualnie. Ty sam(-a) najlepiej wiesz, co jest dla Ciebie ważne. Obserwuj więc uważnie, czy czujesz się bezpiecznie w zaistniałej relacji. Jeżeli nie - nie musisz jej kontynuować.


7. Wyrażaj wprost nie tylko swoje opinie, ale również swoje odczucia emocjonalne.


8. W świadczeniu usług nie ma osób lepszych i gorszych, każdy klient jest równie ważny.


9. Uśmiechaj się, a inni odwzajemnią Twój uśmiech.



Po wizycie:

1. Jeżeli będziesz zadowolona(-y) z wykonanej usługi, zapisz kontakt do osoby, u której byłaś(-eś) i powiedz jej, że doceniasz jej profesjonalizm.


2. Nigdy ne zakładaj 'czarnego scenariusza'. Jeżeli nawet tym razem nie byłaś(-eś) zadowolona(-y), to nie znaczy, że kolejna wizyta również będzie porażką.


3. Pamiętaj, że  odpowiednie potraktowanie Twojego problemu odzwierciedla stopień profesjonalizmu usługodawcy. Ewentualne porażki w takich sytuacjach nie są więc wynikiem Twoich dolegliwości, lecz zbyt słabej edukacji osoby, z którą miałaś(-eś) do czynienia.


4. Znajdź trzy swoje najlepsze cechy i wymień je na głos z uśmiechem.



opracował dr Piotr Mamcarz, Gabinet Poradnictwa Psychologicznego i Psychoterapii ?Psychointerwencja?

W GABINECIE FRYZJERSKIM LUB KOSMETYCZNYM...

Przed wizytą:

1. Pomyśl, z jakich usług chcesz skorzystać oraz jaki efekt chcesz dzięki nim osiągnąć.
2. Jeżeli masz taką możliwość, skonsultuj się z lekarzem dermatologiem i zapytaj o jego
    opinię odnośnie możliwości wykonania wybranego przez Ciebie zabiegu.
3. Jeżeli czujesz się niepewnie poddając się zabiegowi, poproś kogoś, kogo lubisz, aby z Tobą
    poszedł.
4. Nastaw się pozytywnie. Bądź otwarta(-y) na różne scenariusze.
5. Pamiętaj, że Twoja choroba na pewno nie stanowi o tym, jaka(-i) jesteś.
6. Stań przed lustrem, spójrz sobie w oczy i powtórz kilkukrotnie:
     "Akceptuję siebie takim, jakim jestem."
7. Uśmiechnij się, to zawsze poprawia nastrój.
8. Zadbaj o higienę ? będziesz czuć się pewniej i bardziej komfortowo.
9. Nie odwlekaj wizyty! (czas działa na Twoją niekorzyść, ponieważ im dłużej zwlekasz,
    tym więcej niepotrzebnie analizujesz i szukasz kolejnych pretekstów)

Podczas wizyty:

1. Opowiedz na czym polega Twój problem. Im dokładniej go wyjaśnisz, tym lepiej będziesz
    zrozumiana(-y).
2. Przekazuj jasne i proste informacje, by uniknąć jakichkolwiek niejasności w rozmowie.
3. Jeżeli nie jesteś pewna(-y), że zostałaś(-eś) zrozumiana(-y), powtórz swoją wypowiedź
    lub użyj innych słów, aby wyjaśnić, o co Ci chodziło.
4. Nie wstydź się choroby - pamiętaj, że osoby przeszkolone w ramach ?Programu Derma
    Friendly - W trosce o skórę? posiadają już wiedzę na temat głównych problemów
   dermatologicznych.
5. W niektórych sytuacjach usługodawca może odmówić wykonania zabiegu.
    Pozostaw mu taką możliwość, ponieważ ma do tego prawo.
6. Relacje oparte na zaufaniu tworzone są indywidualnie. Ty sam(-a) najlepiej wiesz, co jest
    dla Ciebie ważne. Obserwuj więc uważnie, czy czujesz się bezpiecznie w zaistniałej relacji.                     
    Jeżeli nie - nie musisz jej kontynuować.
7. Wyrażaj wprost nie tylko swoje opinie, ale również swoje odczucia emocjonalne.
8. W świadczeniu usług nie ma osób lepszych i gorszych, każdy klient jest równie ważny.
9. Uśmiechaj się, a inni odwzajemnią Twój uśmiech.

Po wizycie:

1. Jeżeli będziesz zadowolona(-y) z wykonanej usługi, zapisz kontakt do osoby,
    u której byłaś(-eś) i powiedz jej, że doceniasz jej profesjonalizm.
2. Nigdy ne zakładaj 'czarnego scenariusza'. Jeżeli nawet tym razem nie byłaś(-eś)
    zadowolona(-y), to nie znaczy, że kolejna wizyta również będzie porażką.
3. Pamiętaj, że  odpowiednie potraktowanie Twojego problemu odzwierciedla stopień
    profesjonalizmu usługodawcy. Ewentualne porażki w takich sytuacjach nie są więc
   wynikiem Twoich dolegliwości, lecz zbyt słabej edukacji osoby, z którą miałaś(-eś) do
   czynienia.
4. Znajdź trzy swoje najlepsze cechy i wymień je na głos z uśmiechem.

opracował: dr Piotr Mamcarz, Gabinet Poradnictwa Psychologicznego i Psychoterapii ?Psychointerwencja?